Utcák, épületek, homlokzatok Firenzében..., csak úgy kedvcsinálónak!

 

Mutatok néhány szép firenzei utcát..., talán furcsa, hogy többnyire üresek. Ez nem véletlen, utcák fényképezésére a reggelek a legalkalmasabbak, amikor még a munkába járók és a turisták is csak készülődnek. Én talán kivétel voltam, már hajnalban indultam..., de sajnos több utcának a nevét nem tudom, amikor fényképeztem őket nem gondoltam rá, hogy egyszer szükségem lenne a nevükre. De talán most sincs szükség rá, hiszen nem a nevek számítanak, hanem a hajlandóság a város megismerésére. Nekem Firenze nem elsősorban a múzeumait jelenti, hanem magát a várost és leginkább a történelmét. A temérdek műkincse már  csak ráadás! Nem vagyok benne biztos, hogy mindenki, aki végigsétált az Uffiziben, az Firenze utcáit is élvezettel járta be. Úgy érzem, hogy kell valami több ahhoz, hogy Firenzét a szívünkbe tudjuk zárni. Igen, Firenzébe menni nem csodát várva, de mindenképpen csak felkészülten érdemes elindulni. De kell valami más is..., talán csak nyitottság az egyszerű szépség iránt.
-

-
Borgo la Croce
-

-
Via San Gallo
-
-
-

-

-
Viale Antonio Gramsci
-
-
Via Lorenzo il Magnifico
-
-


-
-


-
-
Lungarno
-
-
Via di Parigne ?
-
-
Via SS. Apostoli?
-
-
Via del Leoni
-
-
Via del Leoni
-
-
Via dei Leoni
-

-
Via del Leoni
-
-
-
-
-
-
-
Via dei Strozzi
-
-
?
-

-
Via de'Guicciardini
-
-
Casa Bianca Capello a Via del Guicciardinin
-
-
-
Via San Gallo
-
-
Via Calzauoli
-

Via Calzauoli
-
-
A frissen fellocsolt reggeli Via Calzauolin isznak a madarak.
-
-
Via del Calzauoli nappal
-
-
Via Calzauoli reggel
-
-
Via Calzauoli reggel
-

-
Via Calzauoli nappal, de felülről :-) loptam
-
-
Via Calzauoli csak mert szép.
-

-
Piazza della Repubblica a Via degli Specialiból
-
-
Via dei Leoni-Via dei Gondi találkozásán balra a Palazzo Vecchio hátsó terasza.
-
-
Via de Bardi?
-
-
Lungarno Acciauoli
-
-
Via Tornabuoni a Piazza és Chiesa Santa Trinitával, na meg az oszloppal,melynek tetején az Igazság szobra áll mérleggel a kezében.
-
-
Lungarno Acciauoli a Ponte Vecciótól
-
-
Via degli Strozzi
-
-
Borgo SS.Apostoli
-
-
Via del Spada és Via del Sole találkozása?
-
-

-
-


-
-
-

-
-
-
-
-
-
-
Capella Pazzi
-
-
-
-
-
-
-
Leon Battista Alberti háza a Via de Bencin
-
-
-
-
-
-
-


-
-
-
-
-
A fenti képek a Pazzi kápolnától mind a Via de Bencin készültek
-
-
-

És ha Firenzétől nem is, de Pisától búcsút vehettünk a repülő ablakából! Nagy élmény volt! Jártam amúgy már korábban Pisában, azokban a csodálatos épületekben, de ez így nagyon érdekes és értékes látvány volt.













































-



-

-



















-











Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése