Uffizi múzeum

 I. Cosimo Medici nagyherceg komoly megbízást adott 1559-ben udvari építészének, Giorgio Vasarinak egy  nagyméretű iroda épület felépítésére. A Palazzo Vecchio és az Arnó között volt is egy alkalmas terület, így Vasari neki is látott a tervek elkészítésének. Igaz, a terület nem volt üres, számos épület volt rajta, miknek többségét lebontották, de volt ott például egy templom, aminek főhajóját meghagyták, így szerves része lett az épületnek. Ezen túl még a kiszemelt területen volt az egykori pénzverde, azt is át kellett helyezni. 

De ekkoriban I.Cosimo Medici már jelentős méretű műgyűjteménnyel is rendelkezett, azok számára is helyet kellett biztosítani. Egy szó, mint száz, komoly tisztogatás után nekiláttak az iroda (uffizi) felépítésének. 

1560-ban kezdődött az építkezés, valószínűleg az épületbe már be volt tervezve a műkincsek elhelyezése is, csak a gyűjtemény további gyarapodásával akkor feltehetően nem számoltak. 

A Piazza della Signoriától az Arnóig húzódó U alakú épület földszintjén körben végig szép árkádsor látható, melyekben híres firenzei emberek szobrai láthatóak..., de ezen szobrok csak évszázadokkal később kerültek oda. Politikusok és művészek szobrai.

-

Mint egyszerű földi halandó, aki abban a szerencsében részesülhet, hogy eljut Firenzébe, természetesen nem hagyhatja ki a programjából az Uffizi múzeum kivételesen parádés anyagának megtekintését. Persze számolnia kell azzal, hogy ez nem egy hétköznapi vállalkozás. Ma már ugyan lehet online vásárolni jegyeket, de sokan még most is a múzeum megtekintésének prózai módját, a sorban állást választják. Én is úgy voltam ezzel néhány éve, hajnalban keltem, és mentem sorba állni. Oly annyira hajnalban, hogy az elsők között voltam, és mert rafináltan lifttel mentem fel, így elsőként léptem be a múzeumba. Emlékezetes pillanat volt! :-)

Na de most okos dolgokat kellene írnom..., de nem igazán van más recept, mint a hajnaltól kezdetét vevő sorban állás, vagy a méregdrága online jegyrendelés. Ez utóbbiban nem vagyok gyakorlott, amikor legutóbb ottjártam, akkor még ez nem volt divatban.



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése