Palazzo Medici-Riccardiról két érdekes cikk!



Bevallom, én se nagyon voltam tisztában eddig azzal, hogy mikor és hogyan történtek a Medici palota ügyei, kik voltak és hogyan, és mikor kerültek oda a Riccardik. Elég sokat foglalkozom Firenze történelmével, de ezen a Medici-Riccardi palotás dolgon kívül semmit nem tudtam a Riccardikról. Most már legalább azt tudom, hogy bankárok voltak ők is, és hogy csak azután vásárolták meg az épületet, hogy I. Cosimo Medici herceg családjával onnan átköltözött a nyilván biztonságosabb és adminisztratív okokból is jobban használható Palazzo della Signoriába. Valahogyan úgy képzeltem ezidáig, hogy az épület egyik felében a Medicik laktak, másik felében a Riccardik, de ezek szerint tévedtem. Azt meg, hogy olyan csodálatos könyvtáruk volt a Riccardiknak, azt meg aztán végképpen nem gondoltam. Nagyon gazdagok lehettek, az biztos. A két cikket tényleg érdemes elolvasni!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése