Lorenzo il Magnifico emlékezéséből részlet apja halála után

 "Apám halála után a második napon meglátogattak a város legtekintélyesebb urai, és - bár én, Lorenzo, nagyon fiatal voltam akkor, alig 21 esztendős - részvétüket nyilvánítva rábeszéltek, hogy kövessem apám és nagyapám példáját, vegyem át a város és az állam vezetését. Ez az ajánlat nem állt összhangban fiatal korommal; vonakodva mondtam csak igent, a rám váró terhek nagyságára és a feladattal járó veszedelmekre tekintettel. Mégis elvállaltam: vagyonunk és barátaim érdekében. Mert Firenzében könnyen pórul jár az, aki gazdag, és nem gyakorol befolyást a kormányzatra.... Súlyos gondokat okozott nekem, hogy magas rangú és nagy hatalmú férfiak törtek vesztemre, minden rendelkezésre álló eszközzel.... Olykor még a halál  is elviselhetőbbnek látszott a nehézségekkel szemben folytatott kényszerű küzdelmeknél...."

(Lorenzo il Magnifico emlékezéseiből)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése