Angol templom a Via San Gallo végén, majd az Angol temető a Piazza Donatellón

Ezt az angol templomot pontosan útközben az angol temető felé találtam a Via San Gallo végén, de azért a temető elég messze van tőle. Bemenni az épületbe nem lehetett, de külseje is megérdemel egy posztot, akkor is, ha nem firenzei jellegzetesség. Bár sajnos nem jártam Angliában, de képekről valamelyest ismerve ez tényleg egy igazi, mondhatni zord angol templom.

-

-
-
-
-
-
-
Folytattam az utamat ezen a nagy körúton legfontosabb célom, az Angol temető felé. Igazából nem is tudom megmondani, miért is volt ez a séta akkor számomra olyan fontos..., talán korábban láttam a Tea Mussolinivel című filmet, és tudatosan kerestem Elizabeth_Barrett_Browning sírját? Lehet.
-
-
-
Ez itt a képen már a temető..., érdekessége, hogy Firenze két legfontosabb, legforgalmasabb útja között olyan, akár egy gyönyörű kis sziget. Az 1900-as évek elején nagy korszerűsítések voltak Giuseppe Poggi vezényletével Firenze "rendbetételére", így korszerű körgyűrű épült a város köré. Érdekesség, hogy a híres kis  Angol temető pontosan az útjában volt a terveknek. Hosszas tanácskozás után nemes egyszerűséggel körbefogta a temető kis dombját a két út, és így szinte érintetlen szigetként maradt a temetőcske teljes területe. Mostanság nem mindig egyszerű, de én is sikeresen bejutottam! Szieszta idő lehetett, a kapu résnyire nyitva volt, gondoltam, beosonok....

-
Angol temető




























Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése