Galleria dell'Accademia (Akadémia galéria)

Ha nekem valaki azt mondja, hogy az Akadémia galériába feltétlenül el kell menni és látni kell a Dávidot, akkor kicsit talán óckodnék, hiszen ott láthatom a Palazzo Vecchio előtt szabadon, bármikor. Hát nagyon nagyot tévednék! Talán már akkor, amikor az ottani szobrokról írtam, akkor is írtam azt, hogy milyen elképesztően más a hatása Dávidnak a múzeumban..., és gondolom valakiktől ezt mások is hallhatták, olvashatták, azért képesek órákat várni a múzeumi élményre! :-) Bár őszinte leszek, ilyet én sem hallottam, és nem is elsősorban a Dávid vonzott oda..., de így utólag azt mondhatnám, hogy ha semmi más nem lenne ott, csak a Dávid, akkor is érdemes órákat várni az ottani megtekintésének lehetőségére! Azután sok egyéb mellett ismét Michelangelo és a rabszolga szobrok...

-
Nem büszkélkedni akarok ezzel a képpel, de kellett valami emlék abból a csodálatos múzeumból. és hát ezt az egyet, mivel egyedül voltam itt, lekattintottam. Nem igazán jelentős része ez a múzeumnak, egy kis szoba, amihez, ha jól emlékszem lépcsőn kellett felmennem, és nem volt ott az égvilágon senki rajtam kívül. Nem volt ott senki, ami talán nem véletlen, ebbe a múzeumba a Dávodot megcsodálni jönnek az emberek..., még ugyancsak tőle a rabszolga szobrokat is megnézik. Magam sem tudom miért gondoltam, hogy fel kell ide jönnöm, de mert lehetett, hát feljöttem. Már csak azért is különleges élmény volt, mert egyedül voltam..., és kattinthattam egy emlékképet. :-)
-
Fontos emlékkép, mert hát ebben a múzeumban láttam az igazi Dávidot! 



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése