Palazzo di Giustizia da Firenze

Mindig, amikor nézegetem itthon Firenze csodálatos látképeit a Michelangelo térről, előbb-utóbb megakad a szemem az előttem fekvő város határa táján egy nagyon furcsa építményben. Messziről is látható sziluettje kifejezetten furcsa, inkább valami különös gépészeti akárminek, vagy valami félbehagyott épületnek tűnik, mintsem műalkotásnak, de tévedtem! Utána keresve kiderült számomra, hogy ez az épület a Palazzo di Giustizia da Firenze, vagyis Firenze Igazságügyi palotája. Az én képemen a Palazzo Vecchio tornyától jobbra az emelkedő hegyoldal előtt-alatt látható érdekes formája.

-

-

Hát így néz ki közelről. Bizonyosan sok vita előzte meg a felépítését, és győzött ez a modern változat. Ezen a közeli képen kicsit másképpen látjuk, mint az én képemen, de ez már csak részletkérdés, a másik oldaláról fényképezték. Közelről egészen tetszetős!

-

-
 Az interneten találtam  az épületről olyan közeli képet, amin ez a sziluett nagyjából úgy látszik, igaz fordítva, ahogyan a Michelangelo térről látjuk a Palazzo Vecchio tornyától kicsit jobbra, elég homályosan.

-



.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése