Angol temető (Cimitero degli Inglesi)

wikipedia

Látogatható: hétfő 09.00-12.00, kedd, szerda, csütörtök, péntek 15.00-18.00-ig (télen 14.00-17.00-ig) Szombat, vasárnap zárva! A firenzei "nagykörúton", a viale Matteotti és a viale Antonio Gramsi közötti szakaszon.
-

-
Egy nagyszabású firenzei sétámon jutottam ide, amikor is elhatároztam, hogy legalább a belvárosi oldalon körbesétálok a belvárost körülvevő körgyűrűn. Ez a tervem sikerült is, nagyszerű, és élményekben dús volt számomra az a nap. Ennek a sétának egyik legérdekesebb állomása volt az angol temető, ami a sugárút egy bizonyos helyen lévő "szétágazása" között fekszik, akárcsak egy kis sziget. Nagy dicséret illeti a tervezőt emiatt a megoldás miatt. Csodaszép kis temető egy dombocskán, gyönyörűen karbantartva. Mivel nagyon kedves emlék számomra, itt is elmesélem, hogy elvben nem akartak beengedni, de amikor megtudták, hogy magyar vagyok, akkor az apácának fülig szaladt a szája..., és kitárta a kaput. Én akkor még nem tudtam, hogy minek köszönhettem a változást..., de az apáca elvezetett egy sírhoz, amin egy nagyon ismerős név volt, "Pulszky". És igen, Pulszky Gyula Firenzében elhunyt kisfiának a nevét láttam azon a síron. -
És ami még érdekes ebben a történetben, az az, hogy ennek a kisfiúnak a szüleinek és testvéreinek sírja a Fiumei úti temetőben pár méterre van az én apukám sírjától. Szóval volt az apácánkkal közös témánk, nagyon kedves lett és maradhattam, amíg csak akartam. :-) Alaposan körbe is néztem, sok szépet láttam. Mindenesetre utazásom tényleg egyik legemlékezetesebb eseménye volt ez a kis kitérő abban a gyönyörű temetőben..., vannak akik csodálkoznak rajta, de én nagyon szeretem a temetőket, Olaszországban is és bárhol, bármerre, ahol lehetőségem van rá. A San Miniato templom mögötti temetőben már többször is jártam, pontosan annyiszor, ahányszor Firenzébe volt módom eljutni. De kicsit elkalandoztam, itt és most a firenzei angol temető képei láthatóak.
 -
-

-

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése