Ami szerintem nagyon fontos + Feuer István: A Csodálatos Firenze című könyvének ajánlása


Nagyon fontosnak tartom itt az elején elmondani, hogy Firenzét képtelenség 7 nap alatt megismerni!
Hogy én területekre bontva ezt 7 nap programjaként írom le, annak csupán földrajzi oka van! Vagyis hét területre osztottam a várost, és így lehet szemezgetni, hogy mit is szeretnénk egy-egy városrészben megnézni. Ahhoz, hogy a maga programját mindenki kedve szerint ki tudja majd alakítani, megpróbálok az egyes látnivalók mellé egy szerintem nagyjából minimálisan szükséges időintervallumot írni. Arra is gondoltam, hogy a látnivalókat valahogyan jelentőségük szempontjából értékelném, de ez azért elég szubjektív dolog, ezt inkább mindenki döntse el maga az általam és sokan mások által leírtak alapján.

Az egyszerűség kedvéért minden nap programjait a Duomónál kezdem, mintha mindig onnan indulnánk. Ennek az elképzelésnek az alapján igyekeztem a térképeket is kialakítani.


Nagy örömömre a blogban elhelyezhető egy modul, a kereső, ami nagyon megkönnyíti a tájékozódást mindannyiunk számára. Tudom, kicsit sokat írtam, de hát ez a téma kimeríthetetlen, és csak így volt értelme az egésznek. De én magam is olykor alig tudtam megtalálni bizonyos részeket, pedig én írtam, hát még milyen nehéz lehet ez annak, aki olvassa!

Persze a blog főként Firenze látnivalóiról szól, de nekem talán nagyobb örömöt okozott a "háttér" tevékenység, ahol olyan nagyon fontos dolgokról írok, mint Firenze történelme, a Medici család "főszereplőinek" rövid élete, firenzei művészek és fontos emberek (pápák, humanistákpolgárok, nők) életrajra, firenzei népszokások, és persze egyházi és világi építmények, múzeumok, de ezeket a linkeken keresztül eddig is elérhettétek. Mindezek bemutatására van egy másik blogom is, "ki, hol és mikor" címmel, így mostantól a linkekre kattintva és a keresőt használva minden eddig elkészült feljegyzésem pillanatok alatt megtalálható lesz mindenki számára! Sajnos még nem mindegyik link van tartalommal feltöltve, de technikai okból szükséges volt az elhelyezésük, igyekszem pótolni a hiányokat. 

Könyvajánlók:

Gyakorlatból merem állítani, hogy ha valaki igazán szeretné Firenzét megismerni, akkor már a felkészülés idejében szerezzen be egy könyvet, antikváriumokban lehet kapni rendszeresen: Wellner István: Firenze
Ez egy meglehetősen régi kiadás az egykori Panoráma kiadó jóvoltából, de állítom, hogy hasonlóan részleteset sehol máshol nem találtok! Utcáról utcára halad az író, és rengeteg hasznos információval szolgál, már ami a művészetet, építészetet, történelmet illeti..., gyakorlati útmutatói jelentéktelenek és elavultak, de azokat meg lehet máshol, bármely újabb könyvben találni. Higgyétek el, ez a legjobb könyv Firenzéről, relatívan kisméretű, kifejezetten könnyű, nagyon hasznos, nagyon szükséges!!! A könyv használható térképekkel is tele van, és ami szintén nem elhanyagolható, nagyon könnyű és kényelmesen olvasható. Bevallom, én is ebből a könyvből ismertem meg úgy nagyjából Firenzét, és ebből a könyvből táplálkozva írom ezt a blogot is. Firenze nem sok újdonsággal szolgál számunkra évszázadok óta, ám ha van is néha itt-ott valami "új", az sem lehet annyira új, hogy ne legyen benne abban a könyvben! :-)

Azoknak, akik még alaposabban szeretnék megismerni Firenze történelmét, művészetét, 2015 karácsonyára elkészült egy újabb Firenzével kapcsolatos könyv, méghozzá hatalmas tartalommal. Feuer István könyve tényleg nem egy átlagos útikönyv!. Az író elképesztő részletességgel ír nagyon, de nagyon sok mindenről, amit fontos lenne tudnunk, fontos lenne látnunk! Persze igyekszem én is morzsákat csipegetni belőle, de aki nagyon komolyan érdeklődik Firenze iránt, az feltétlenül vegye meg, és olvasgassa utazás előtt! A címe: Csodálatos Firenze 
A több, mint 500 oldalas könyvben minimálisan vannak képek, és kifejezetten nehéz, így útikönyvnek a szó szoros értelmében nem igazán ajánlható, de felkészülésre tökéletes!
-
Ám sajnos, mivel ha jól tudom, csak magánkiadásban jelent meg, talán nem lehet egyszerűen hozzájutni..., és mostani böngészésem alatt értesültem arról, hogy Feuer István már nem él, így végképp nem tudom, hogyan lehetne könyvéhez hozzájutni :-(
-
Vagy mégis! Feuer István:  A csodálatos Firenze !!! a Libri kiadótól!
-
Még valami: én a blogot Explorerben írtam, és így működik jól. Megnéztem Firefoxban, sajnos úgy sok linket nem lehet megnyitni, és lehet, hogy egyéb problémák is vannak. Ezen sajnos én nem tudok változtatni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése