Borgo La Croce (körutam végállomása)

wikipedia - Firenze egyik leghangulatosabb utcája, mely nevét a közelében lévő Piazza Beccanarián lévő Porta la Croce nevű építményről kapta. Ez a Borgo la Croce a Piazza San Antonióig tart, és olyan igazán szép, reneszánsz kori hangulatú. Jól karbantartott, hosszan az utca fölé nyúló tetőivel nagyszerű látvány. A kinyúló tetők persze nem csak látványelemek, hanem az esőtől vagy a naptól védik az épületeket, na meg a gyalogosokat, ha arra sétálnak. Lehet nekem azért volt oly annyira szimpatikus, mert néhány épület alsó szintjén lévő icipici kis üzleteken kívül csak szép lakóépületeket láthattam, nem fényes kirakatokat. Jut most az eszembe, az egyik pici üzletben vettem is valamit, de hogy mit, arra sajnos már nem emlékszem..., talán a tésztaszűrőmet. Szóval ezen a nagy körsétámon a hosszú sugárúton kívül a Piazza Libertára vivő Via San Gallo, és az utam végét záró Via Santa Croce hagytak bennem nagyon szép emléket, na meg a kis angol temető. Emlékezetes nap volt ez számomra..., és messze nem volt még a vége azzal, hogy elértem a San Ambrogio templomig..., amit még sosem sikerült nyitva találnom! :-(
-

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése