Fiesole előzetes :-)

wikipedia

Ezen a Vikipédiás bejegyzésen túl a Miért éppen Firenze blog végén egy egész napos kirándulásunk képanyagával és leírásával kicsit közelebbről is megmutatom Fiesolét.
- Sajnos mindent mi sem láttunk, de jó sokat gyalogoltunk, és nagyon jó volt, sőt, csodálatos volt. A 7-es busszal indultunk, amire mi a San Marco téren szálltunk fel, és amiről a város széli végállomáson szálltunk le. Onnan gyalog a Via Bocacción indulva mentünk fel egészen Fiesoléig. Nem volt rövid az út, és azt sem mondhatom, hogy nem volt fárasztó, de bárcsak lenne rá alkalom, hogy még egyszer végigjárjam! Ha nagyon őszinte akarok lenni, az út izgalmasabb volt talán, mint maga Fiesole. Persze visszafelé már busszal jöttünk, főleg mert még volt dolgunk lenn a városban..., és ez volt az utolsó napunk! :-( Két órát kellett volna várnunk a templom nyitásáig.., hát felpattantunk egy éppen indulásra kész buszra. -
Na de akkor folytatom az elejével. A San Marco téren szálltunk fel a 7-es buszra, ami lerakott minket a város szélén, a Via Boccaccio kezdeténél, a Mugnone folyócska mellett. Most így visszaemlékezve vállalkozó kedvünket arra, hogy gyalog menjünk fel Fiesoléig, két dolog motiválhatta: az egyik az, hogy sokat kellett volna várni a buszra ami felvitt volna, a másik szempont meg az volt számomra, hogy Fra Angelico is számtalanszor megtette már idős korában is az utat a San Domenico templomig, akkor nekünk is bizonyára menni fog! :-) Ment is, és komolyan mondom, kevés ennél jobb ötletünk volt..., ráadásul nem is volt olyan nagyon fárasztó. Talán az utolsó szakasz a Medici Villától fel Fiesoléig, az, mintha "vadregényesebb" lett volna, fű, fa, meredek és nagyon gazos út..., semmi egyéb..., legalábbis nem készítettem közben egyetlen fotót sem, csak elszántan baktattunk! :-) De mindenkinek csak ajánlani tudom, lehet, elvesztegetett időnek tűnik, de higgyétek el, emlékezetesebb, mint látni még két templomot Firenzében.
 De hogy milyen is Fiesole? Kicsi és szép..., de a legszebb benne, hogy alatta van Firenze! :-) Na jó, ez csak viccelődés volt..., de valójában Fiesole meglehetősen kicsi városka, nem túl sok látnivalóval. A főtere az nagyon szépen meg van csinálva, azon túl egy igazi nyaralófalucska képét nyújtja. Az, hogy a temploma déltől háromig zárva volt, nem volt bekalkulálva, előbb bejártuk a városkát, utána meg már zárva találtuk. De, mint az elején is írtam, az egész nap részletesen le van írva a 7+1 nap utazási program utolsó, +1 napjaként. - Ez az alanti kép egy egykor valószínűleg Mediciek tulajdonában lévő villa előtt állva készülhetett..., rajta tarthatták a szemüket a városon nyaralás közben is, és jó szolgálatot tehetett Galilei távcsöve! :-)