Cassano szerint "Firenze gasztronómiailag saját szemmel" (2010)

Kicsit írok a Firenzében étkezésről, hátha más is ír a tapasztalatairól. Elsőként azt tudom mondani hogy Firenzében étteremben, vendéglőben enni sajnos egy átlagos keresetű magyarnak meglehetősen drága. Európában nem tudom van-e még, ahol megfizethető magyar embernek az étterem, de Firenze egészen biztosan nem az a város. Persze éhen nem halunk, és meg lehet oldani olcsón is, ha lejjebb adunk az igényeinkből.

Én étteremben, ami tényleg annak volt nevezhető, háromban fordultam meg Firenzében:

1. 
Ristorante I'toscano - Tészta + főétel + 1/5 l ásványvíz + desszert 31 euro volt. A hely előnye, hogy az étel és a környezet hibátlan. Hátránya: a tulaj egy extravagáns középkorú nő ami nem baj, de nem szimpatikus és nem kedves. A mellettem lévő asztalnál ülő amerikai családot simán hagyták a tésztát parmezán nélkül megenni ami eretnekség, persze nem mondom hogy úgy rossz, nekik valószínűleg fogalmuk sem volt róla hogy sajt is kellene rá mert jóízűen megették, de akkor is.... Nekem is a konyhába kellett utánuk szaladni hogy ugyan már egy kis parmezánt kérnék. A pincérek, kivéve a fiatal alacsony kislányt, unottak és nem túl segítőkészek és elég drága hely szerintem.
2.
Il santo bevitore - ez az Arno túlpartján van, szóval Oltrarno. A környék szimpatikus, a helyet korrektnek nevezném. fiatal srácok a pincérek, elég normálisak voltak. A tálalás tetszett itt és a kiszolgálás is, megadták a módját, bár elég kommmersz hely, tele turistával, de hát melyik nem ilyen Firenzében? 26.50 euro volt első fogás+második fogás+desszert+coperto+1/5 l ásványvíz. Minőségileg jó volt minden.
3. 
Da Guido - ez egy trattoria. Nekem az összes közül ez tetszett legjobban mert itt volt legjobb az ár-minőség arány. Háromszor jártam itt. Esténként többnyire telt ház volt, egy csomó amerikai volt mindig, meg néhány olasz. A pincérek nagyon jó fejek, mind fiatal fiúk meg lányok, úgy tűnt megnézte a tulaj kit vesz fel mert mindegyik kedves volt illetve segítőkész meg elég gyorsak is. Elég sok minden van az étlapon, de van menü is, háromféle is, kint van a kirakatban, én egyszer próbáltam másik két alkalommal meg a la carte, de a menü ellentétben sok hellyel ahol a turistamenü elég szegényes és rossz itt hibátlan volt. 1/5 ásványvíz+előétel+tészta+desszert 21.50 euro. Nekem bejött a hely, mondtam is nekik.
-
Ezen kívül volt még olyan, hogy utcán pacalt ettem, na ezt érdemes ha szereted, én azt hittem utálom, de ott rájöttem hogy mégsem!:-) Egyébként ez egy jellegzetes firenzei étel. Utcán lehet enni vagy tereken, van pacalos szendvics is, lehet rá kérni csípős vagy zöld szószt, elég népszerű. Vannak a városvab erre specializálódott lakókocsis árusok, én is egy ilyennél ettem firenzei szinten nevetséges 3.50 euro volt egy adag pacal + kenyér + 0.33 dl coca-cola. Van hely Firenzében ahol egy cola magában ennyi sajnos.
-
Ami bejött nagyon: tortelli del Mugello, ez végül is tortelli krumplis töltelékkel, rajta húsos ragúval, Mugello meg a vidék neve ahonnan jön. Nagyon jó. Ribollita: jellegeztes toscanai sűrű zöldségleves. Pepato: borsos marhapörköltként tudnám aposztrofálni, bár más ízekre kell számítani mint a mi pörköltünk esetében.
-
Van még ilyen amit én itthon is nagyon szeretek hogy sült gesztenye az utcán, hát, 3 euro egy kis zacskó, de abban 12-14 szemnél nincs több. Nem olcsó, de nagyon jó:-) Indiai, bangladeshi fazonok árulják az utcán, olaszt nem láttam ilyet árulni, sokan vesznek tőlük, nehéz megállni mert nagyon finom.
-
Édességek, szerintem egyik sem éppen firenzei kifejezetten, de a szokásos tiramisú, fagylalt meg társai itt is rendben vannak. Meg jó a cannoli, aminek szintén nincs köze Toszkánához, mivel egy szicíliai édesség, na de ettől még jó Firenzében is!
-
De már egy csomót beszéltem, na, végül is ez volt nekem Firenze gasztronómiailag "saját szemmel".

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése