Zsinagóga

látogatható: hétfőtől csütörtökig: 04.01 és 09.30 között 10.00-18.00-ig
                                                        10.01 és 03.31 között 10.00-15.00-ig
                     péntek:                                                           10.00-14.00-ig
                     szombat:                                                         zárva
                     vasárnap:                   04.01 és 09.30 között 10.00-18.00-ig
                                                         10.01 és 03.31 között 10.00-15.00-ig  

Belépődíj: 5 €                                   
A firenzei Zsinagóga igen látványos épület a város szélén, bár a mór stílusban épült Zsinagógák általában így, vagy nagyon hasonlóan néznek ki a Föld bármely pontján. Rózsaszínes téglából épült falai és hatalmas zöld kupolája a XIX. század vége felé épült. Mivel eléggé érdekel minden, ami Firenzében látható, ide is betértem a város körüli sétám alkalmával. Szép volt, és számomra érdekes is, bár ha nem ott megyek el mellette, talán nem kerestem volna fel, de így kihagyhatatlannak éreztem. Valószínűleg fényképezni nem lehetett, de nem is próbálkoztam. Illetve hát nem is igaz, amit írok, két fényképem van róla..., a kapun kívülről készítettem őket.
-

-
Ezt a cikket találtam a firenzei zsidósággal kapcsolatban, számomra nagyon érdekes és értékes információkkal. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése